Levering en leveringstijd
Wij werken met een eigen voorraad en kunnen daarom een snelle levering garanderen. On Style BV zal steeds de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten. On Style BV streeft ernaar om bestellingen binnen de 5 dagen te verzenden.
Rekening houdend met artikel 4 van de Algemene Voorwaarden, zal On Style BV geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen de 30 dagen uitvoeren. Hier kan van worden afgeweken indien er een andere leveringstermijn is overeengekomen tussen consument en On Style BV.
Producten kunnen ter plaatse worden afgehaald of worden verzonden via koerierdiensten door On Style BV naar het adres van levering zoals opgegeven door de consument. Vanaf het moment dat te leveren producten op het opgegeven afleveringsadres is bezorgd, gaat het risico waar het deze producten betreft over op de consument. Het risico van verlies, vergaan of beschadiging van producten (ongeacht de oorzaak) berust bij On Style BV tot het moment van levering aan de consument.
Bij levering in het buitenland kunnen afwijkende bepalingen gelden. Bij leveringen die in gedeelten geschiedt heeft On Style BV het recht iedere levering als een afzonderlijke transactie te beschouwen.
Als de bezorging vertraging ondervindt of indien een bestelling slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na de geplaatste bestelling bericht. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, indien On Style BV hiervan op de hoogte wordt gebracht binnen de 24 uren. Na het ontbinden van de overeenkomst zal On Style BV het bedrag dat de consument heeft betaald onverwijld terugbetalen.
Als de consument een product besteld dat tijdelijk niet op voorraad is, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is. On Style BV streeft ernaar eventuele vertragingen binnen twee werkdagen telefonisch of per e-mail te melden aan de consument.
Garantie en aansprakelijkheid
On Style BV staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eigen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien de afgeleverde producten niet aan de overeenkomst beantwoordt, dient de consument dit binnen een termijn van zeven dagen On Style BV in kennis te stellen.
Indien On Style BV gehouden is enige schade te vergoeden aan de consument die geen consument koper is dan zal die vergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
Er kan geen sprake zijn van garantie in de volgende gevallen:
- indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd, indien er veranderingen in/aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van On Style BV zijn verricht
- indien de originele factuur is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;
- indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderen of onoordeelkundig gebruik;
- indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
Wanneer er voor het achterhalen van een defect van het product of onderdeel van het product, welke is uitgesloten van garantie, onderzoekskosten worden gemaakt en deze kosten uitgesloten blijven te zijn van de garantie, dan zijn deze kosten altijd voor rekening van de consument. On Style BV streeft ernaar dit tevoren te melden. Het achterwege blijven van deze melding ontslaat de consument niet van de verplichting tot het betalen van deze kosten.
Wanneer aan het herstellen van een defect kosten zijn verbonden en deze herstelling op grond van dit artikel uitgesloten blijkt te zijn van garantie, dan wordt de consument hiervan op de hoogte gesteld. Wanneer de consument niet uitdrukkelijk schriftelijk akkoord gaat met de kostenopgave, dan kan zij haar eigendom retour ontvangen tegen betaling van de onderzoekskosten. Wanneer de consument deze onderzoekskosten drie maanden na het aanbieden van de kostenbegroting nog niet heeft betaald, dan vervalt het eigendom van het product aan On Style BV.
Herroepingsrecht en verbonden kosten
Wanneer u een product aankoopt op ontuning.be kunt u, als consument, vanaf de dag van de levering, gedurende 14 dagen afstand doen van uw aankoop, rekening houdend met artikel 10 van de Algemene Voorwaarden. U beschikt over deze tijdspanne om ons op de hoogte te brengen van de beslissing om het product terug te brengen.
Binnen de 14 kalenderdagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we (On Style BV) je de volledige aankoopprijs ervan terug.
In geval de goederen vervaardigd zijn volgens de specificaties van de klant, hebben deze een persoonlijk karakter en kunnen niet terug worden genomen. Als gevolg daarvan is annuleren van een bestelling niet mogelijk.
On Style BV is niet aansprakelijk voor enige schade, diefstal of verlies die bij terugzending aan de verpakking of het product ontstaat. Indien het product niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht is ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet terugbetaald. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Het product blijft eigendom van consument, welke verplicht is haar eigendom binnen 14 kalenderdagen af te halen. Op verzoek van de consument kan het product ook worden bezorgd.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Zo zal hij het product niet schilderen noch incorporeren in een ander goed of monteren op een voertuig. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. On Style BV gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat
de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft On Style BV de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
De koper moet de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan On Style BV heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan On Style BV, te te 9810 Nazareth, Steenweg Deinze 150 nr 12, Magazijn M3 (New Westral Business Park). De klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant.
Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt On Style BV zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
Indien de klant de overeenkomst herroept, zal On Style BV alle tot op dat moment van de klant ontvangen betalingen, inclusief de leveringskosten, aan de klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat On Style BV de goederen heeft ontvangen.
Klachtenregeling
De consument is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Klachten van de consument, die betrekking hebben op gebreken aan het product of de levering, die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door de Koper binnen zeven dagen na levering (of binnen zeven dagen na factuurdatum indien de producten niet aan consument (konden) worden geleverd), aan On Style BV schriftelijk ter kennisgeving worden gebracht.
De consument, is niet gerechtigd de producten, waarover geen gemotiveerde klachten bestaan, terug te zenden. Geschiedt dit zonder geldige redenen toch, dan komen alle kosten welke aan terugzending zijn verbonden, ten laste van de consument. On Style BV is in dat geval vrij de producten voor rekening en risico van de consument onder derden op te slaan en, op verzoek en kosten van de consument, aan de consument terug te zenden.